Rezeki

Assalamualaikum.

Before apa apa nak kongsi gak bahagia bila jumpa kesayangan macam mana.


Okay semua kalau nak diikutkan dah seminggu dah berlalu keputusan pt3. hm bila result keluar semua down aku dah nak down ke mana bila dah sampai sekolah tu sebab aku tahu awal kot tahu dalam kete lak depan ibu dumak memang ah dah jatuh jatuh tergolek kau tahu jantung aku cam nak terkeluar dah bila sampai sekolah kawan kawan aku semua dak dok kerumun cikgu tengok result aku duhai dunia.

hm aku nya tak straight tak best mana cuma em cuma boleh lah kalau nak kira pakai jari em okaylah sesuai lah dengan apa yang aku usahakan rasa nyesal gak lah asal tak belajar betul betul asal tak usaha sungguh sungguh en takpe banyak lagi exam lepas ni SMA ada SPM tu haa penting jangan dok stressss sangat nanti kang sakit tak pepasal je. 

Hm okay, cuma nak kata je
 Even kita usaha mana pun tapi berkat takde rezeki takde izin Allah takde takguna gak
hm sebab ada tau dia dah usaha gila stay up pagi petang siang malam bangun qiamullail setiap malam seminggu tujuh hari jaga hati kawan mak ayah orang sekeliling tapi tetap jugak takdapat straight A tetap jugak ada gred gred yang tak menyenangkan. Ingat walau apapun dia ikut rezeki masing masing. Dan ingat apa yang berlaku ofc ada benda disebaliknya. Fikir mana tahu kita dapat straight A kita akan jadi manusia paling berlagak dalam dunia mana tahu bila kita dapat straight A kita dapat kelas sains tapi kita takdapat nak bawak sampai hujung f4 result pat kita terjejas bila nak tukar aliran dah terlambat dah dan kita kena teruskan dengan subjek yang kita takleh nak bawak tu. Cuba fikir okay dan jita nak ingatkan kalau kita sentiasa bersangka baik dalam dunia ni insyaAllah setiap masa kita akan bahagia.

Susah nak sangka baik? haa meh sini kita tolong ajarkan insyaAllah berkesan. okay bila orang buat jahat kat kita cuba kita cari 1001 sebab kenapa dia buat macam tu kalau 1001 satu sebab pun tak cukup korang carilah infinite pun takpe *actually infinity tau hahahahah* asalkan korang puas hati kenapa dia buat macam tu kat korang. Tak mungkin takde sebab well as i says even human pun what action that them take ofc with the reason. hmm dengan cara ni ofc kita dapat amalkan sangka baik tu dalam diri kita. InsyaAllah ye. 

Okay so kepada yang result tak berapa nak okay tu take this as your challenge to fight on your next exam okay yang result elok elok belaka sampai masuk tv tu share lah sikit dengan kitorang ni haaa acane tu nak berjaya. but for me asal niat tu betul leh je berjaya. Kalau nak tahu dalam dunia ni semua leh berjaya dengan dua pilihan. Dan pilihan tu hanya boleh dipilih oleh diri kita je. Pilihannya jadi rajin ke jadi malas. Pilihlah dan hasilnya apa yang anda pilih tu okay so be tough


Em nah share gambar ciked after result

 jumpa terus peluk gelak macam orang yang duduk bilik sakit mental setahun

 Muka gembira selepas kecewa dengan result masing masing.

Wallahua'alam, Assalamualaikum.





PT3

Assalamualaikum.


Yeah alhamdulillah aku masih ada kesedaran tak nak tinggalkan blog cemitu je hahaha okay act aku bukannya malas cuma em entah lah weh aku ada terfikir banyak nak post entry tapi em dah lupakan je. Kadang tu bila aku sensorang idea mencurah curah tapi bila sensorang depan gadget cemini semua idea yang debabom tu hilang laju bagaikan air yang mengalir deras heh nyampah pulak aku. 

Okay Harini 22 Dec merupakan hari untuk pengambilan keputusan PT3 yeahh! Ini lah yang aku tunggu tunggu hahahaha sebabnya nak tahu yang eksperimen kpm ni berjayaa.

Sekarang ni aku dah sehabis redha dah weh. Sebab aku cam dapat rasa yang aku takleh dapat 9A sebab entahlah act memang aku akan salahkan kpm. Yeah macam yang uoollsss tahu dari form 1 kitorang tak didehkan dengan mana mana exam. Bila naik form 3 baru tahu ada exam. Tahunya 3 bulan sebelum tarikh exam pulak. Lamak aiihh memang perit.



(( luahan hati seseorang. Maybe ramai orang))


Okay berdasarkan benda ni aku en cam takpuas hati dengan apa yang dia cakap. Yeah memang betul apa dia cakap. But stop blame kpm for ur result plis. Sebab itu pilihan kita. Jangan nak tipu. Kita masuk form 3 kita dah tahu yang ada exam. Cuma tak tahu format okay beringat sikit ye kat situ. Kita ada je ppt ada je up1 up2 and so on. Still exam gak? Yang cakap tak biasa tu kenapa? Alasan. format? Okay aku nak cakap kat sini yesss memang format berubah tapi syllabus? Ada berubah? Heh takpun. So sama je. Kita ni hidup jangan salahkan orang lain lahh plis sebab kita ada je masa 9 bulan untuk study srmua nya tapi kita? Leka. Alasan? Tak tahu format? Ie plislah tolong fikir eh macam mana budak kat luar sana ada je yang boleh dapat stret A? Macam mana ada yang boleh dapat A dengan markah 80 keatas untuk subjek math sains? Choii kalau dorang boleh kita pun boleh ye ✌✌✌✌


Aku rasa cam agak kasar sikit entry kalini hahahaha cam emo en? Hahahah maaf cuma nak cakap lah stop salahkan orang lain. When something bad happens check dulu diri kita. Kita ke penyebabnya? Dan selalunya yes memang diri kita cuma kita yang taknak salahkan diri kita. Hidup ni kalau nak berjaya ingat dua benda. Jangan pernah wujudkan seribu satu alasan dan jangan salah kan orang lain tentang masalah kita sendiri. Sebab kita yang tak reti nak selesaikan masalah tu camane. Okay maybe kita takdapat straight A sebab cuba tengok effort kita banyak mana? Mungkin ye ade yang stay up sampai tiga empat pagi tapi check balik hubungan dengan Allah? Ok ke ko? Hmm ataupun study hard pun korang study dengan Allah pun korang taklupa tapi kena ingat positive tu penting husnozhon (sangka baik) dengan Allah itu penting. Mungkin bukan rezeki kita harini okay ingatlah Allah pernah cakap " Aku (Allah) memberi apa yang hambaku perlukan bukan apa yang dia mahukan"

(( nahh semangat tolong terharu sikitt. Bukan senang tau nak dapat hik hok ))

So semua yang berlaku ada hikmah. Yang berjaya pada harini tahniah dan jangan tunjukkan sangat kegembiraan tu dengan orang yang dapat result biasa biasa je. Jaga hati kawan tu. Nak gembira lebih lebih kat rumah tapi jangan lupa Allah okay 👌👌👌👌 yang dapat result yang agak tak memuaskan tu ingat apa yang aku cakap kat atas ni jangan berhenti berharap dekat Allah. Bukan PT3 yang tentukan segalanya. Tapi Allah. Kalau korang dapat masuk kelas sains pun rezeki Allah takde takdapat gak jadi doktor. So tugas kita sekarang hanya belajar dan berdoa. Okay? Hahahahaha sayang korang kerana Allah harap kita semua cemerlang dunia akhirat yeay amin amin.

 (( F3 Aspuri Samtsh even gambar masa F2 ))



(( F3 Aspura Samtsh even gambar masa F2 ))


Okayy minta maaf sangat sebab tak ade gambar budak luar minta maaf sangat. Kita pun teringin nak ada gambar satu batch ramai ramai tapi apakan daya so DOAKAN KEJAYAAN UNTUK PELAJAR PELAJAR SAMT SULTANN HISHAMUDIN KG JAWA KLANG DAN JUGA PT3'S CANDIDATE OKAY THANK YOU SO MUCH ILYSMDMETM



Assalamualaikum.




Nangis

Assalamualaikum.

Okay before apape, nak tahu tak tadi aku punya lah dah type panjang melebar pastu tertekan ape tah pastu tetiba hilang weh. Adumak kau faham tak cane perasaan nya tu macam dah beli aiskrim yang sedap gila pastu harga pun macam sebuah rumah pastu aiskrimnya jatuh dan anjing datang jilat makan telan dan aku hanya menjadi pemerhati yang baik macam aku sengaja nak belikan dia oh no way em em em *nangis* okaay act aku nak story pasal nangis lah rinii em em em *nangis*

Okay act aku ni memang em em ape orang kata ciwek em ye ciwek. Kalau something yang aku nak pastu tak dapat aku akan nangis weh especially Makanan oh tu lagii ah jangan cakap. Em okay contoh en kalau kat DEWAN MAKAN en ada satu day tu aku lapar gila serius pastu acik dm nya pulak kasi ayam yang kecil dan tulang ! Adumak memang sampai meja terus jatuh permata permata kristal nii memang satu batch aku dah tahu perangai aku cemini hahahahhaha sebab makan en satu meja en. Pastu nanti adalah yang baik hati sikit kasi dia punya ayam secoet kah kah kah macam minta simpati kan? Ahhhhhhhh kesah ape aku janji kenyang hati senang xD

Okay next tempat selalu aku nangis ialah PUBLIC PHONE. Aku en jenis yang kalau call mak aku, aku nak aku call cakap cakap semua pastu letak. Aku paling tak suka kalau aku call pastu tak habis cakap lagi duit dah habis pastu mati pastu panggilan tu tergantung macam tu je. Sumpah memang menjerit ah aku kat situ hahahhaaha haaaaaaa ataupun public tu telan duit aku haa memang rasa nak pecahkan lah kan public tu. One more ataupun aku call pastu mak aku tak angkat banyak kali. Em memang menangis. Aku bukan apa bila tak angkat tu akan fikir ada something happen lah ape lah em over thinking kan aku? Hahahhaahha Pastu aku pun naik lah dorm dengan perasaan bercampur baur marah sedih risau geram semua lah. Nak cakapnya dorm aku ni paras tiga atas sekali so sepanjang aku naik tangga nak sampai kat paras tiga tu (( cehh macam tinggi sangat je )) ramai lah yang aku terserempak and they will be like 'eh dayana kenapa? ' kalau budak budak juniour  ' kak dayana kak dayana okay ? Nak kita tolong ke? ' aku rasa cam kau boleh ke  tolong aku bagi duit syiling kat aku erghh hahahhahaha lol kan, dorang just nak tolong je aku emo tak tentu pasal. Tapi ada jugak yang takut nak tegur sebab masa aku naik atas tu memang aku buat muka kerek hila separuh mati hahahahah so dorang pun cam teragak agak je kah kah kah mianhae hehehhe nanti bila sampai dorm semua dah faham dah kenapa aku menangis. Tulah aku takut tahun depan en aku duk dorm baru so aku cam takut dorang takleh nak faham aku em tuje hahaahhahaa

Takpun dekat gedegang weh. Kalau cam dia telan duit aku pastu dia tak bagi air pastu masatu aku haus gila memang aku tendang jelah gedegang tak guna tu. Ataupun aku kasi RM 5 pastu dia tak bagi baki and i be like kau fikir aku kaya sangat? -,--,- Pernah tau weh nak tahu tak em tak ingat lah form 2 ke form 3 tapi yang pastinya aku haus gila pastu malas nak turun beli air kebetulan pulak norman phn nak turun bawah nak beli air jugak kot tak tahu lah apa dia nak buat pastu dah alang sekali jalan aku oun minta lah tolong jugak. Pastu bila dah naik kelas tanyalah mana en air aku (( haa jap aku suruh tolong belikan air mineral tau kat gedegang ah )) pastu kau tahu dia kata apa dia kata gedegang tu telan ah tak keluarkan duit semua pastu en aku cam eyyyyyyyyyy duit aku lah ! Kau jangan ah tipu memang aku marah gila ah memang nak nangis ah senanya tapi em em tahan lah takkan nak menggedik nangis depan dia kot kan pastu dia kata nak ganti balik duit ape tah semua tukan pastu aku pun pergi tolak taknak kononnye. Hahahah bengong en. Pastu aku tak puas hati ah aku turun bawah beli sendiri dengan umi. Sekali hah Allah nak tunjuk aku masukkan duit tekan air sekali tak keluar weh air nya memang kat situ jugak lah aku nangis en hahahaahahhah pastu aku rasa cam bersalah gila pehal aku marah norman tadi padahal dia tak salah pun. Nak kata sorry segan so ah lantak kau lah hahahahah.

Hmm tulah beberapa adegan ke ciwek kan aku terselah hahahah kau tahu kakak aku kata apa?
' Konon. Taekwando no satu. Ciwek tahap tak ingat dunia pun no satu '
Kejam en? Hahahahhah lol sasa kan. Tapi dia baik ah sejak membesar ni hahahahahahahhaha. Hmm aku en cam nangis tu kekuatan aku tau. Kalau aku marah nak reda aku nangis kalau aku takut aku nangis kalau aku penat aku nangis kalau aku sedih memang nangis ah kalau aku gembira pun aku nangis. Dan bila aku habis nangis aku rasa cam ada satu kekuatan tau yang membuatkan aku terus bangkit maju untuk berjuang hahahahhaha ayat cam nak kena lempang. Tapi serius ah aku en kalau aku nak relax nak lupakan semua masalah nak release tension en samada nangis atau tidur dan bertahajud minta kat Allah lagi tenang.
Hmm so memang kita akan dianggap lemah bila kita nangis but who cares? Bila setiap kali aku nangis aku akan rasa lebih kuat rasa lebih semangat tau. Contoh en result exam jatuh pastu nangis gegila en pastu aku akan lebih struggle tau so nangis itu perlu bagi aku. Kalau seseorang haamba nak bertaubat pun Allah lagi suka kita nangis memohon kepada - Nya. Hmm so jangan kata nangis  tu lemah but nangis itu kuat.


P/s : okay berdasarkan apa yang aku cerita kat atas tu mesti korang anggap aku ni manja kan weh? Hahahahha ye memang manja pun

Abang. Kakak. Aku.

Goodbye

Assalamualaikum.

Haii and what i say good bye pt3 hahahaha okay im done for this year ✌✌✌✌ serius aku rasa suasana big exam macam ni best ! Rasa ukhuwah tu rapat sangat rasa macam seronok gila malam malam ckgu datang ckgu tolong semua pastu kuta ajar kawan kawan dorang pun ajar kita pastu joking pastu main dgn anak anak cikgu ahhh heaven gila !
Aku rasa kan cikgu datang nak ajar kitorang pastu ckgu bawak anak ckgu then aku bukannya belajar pun aku join sekali budak budak tu maij kah kah kah serius seronok  ! Nanti bila habis spm aku nak jadi guru tadika lah hmm ataupun jaga kat nursery mesti best ! Okay lol gila.
Masa exam en aku rasa semua pengawas exam semua fade up dah kejut aku kah kah kah nak buat macam mana aku dah tidur awal pun still tertidur jugak masa exam. Ter tidur ye bukan sengaja hahahahaha dan aku terpaksa berhadapan dgn kipas yg over exited tgok org exam sampai nak pusing laju laju lol dan aku lah mangsanya keras tebang terbang ic jatuh slip jatuh pen pensil semua jatuh okay malu ye uolls kalau ic jatuh nak menangis je rasaaaa. Dah lah jatuh dekat tempat lelakii ahh serius sedih ye.
Hmm pt3 is not bad lah sebenarnyaaa. Yg membebankan is pbs ! Kalau dari awal dia tak buat pbs dan dia wujdkan pt3 aku rasa okay je kot even semua subjektif. Sebab? Kita boleh prepare dari awal hmm so untuk batch lepas ni korang kena be tough kitorang boleh buat of course korang yg dilatih dari awal mesti lagii boleh punyaaaa ! Okay lah act aku tak nak publish entry cuma lama dah tak publish kan soo macam tulah. Okayy bye and good bye pt3 from usssss, 
Assalamualaikum

Trial

Assalamualaikum.


okaayy for uollshh information next week will be speaking test form Bahasa Melayu and Bahasa Inggeris. okaay truthlyy dua dua susah okaayyy. bak kata orang " lek lah yana, kau kan petah bercakap " " kau bukan okay ke kalau cakap kat depan? " " elehh saje je nak perhatian " " kau kan dah biasa cakap cakap ni " Ya Allah tuhan je yang tahu , rasa nak tumbuk tumbuk sepak sepak lempang lempang semua dah tau tapi mengenangkan hati kena sabar kan? so baiklah terima jelah dengan gelak tawa dan senyum seperti kerang yang wangii auumm . okay back , hah bm kau fikir senang? dengan isi yang takde pastu dengan gelabah nya bila tengok muka pentaksir tu memang zero lah otak aku wehhh, acam haritu pra - bertutur je kan aku dah gelabah macam nak beranak dah weehhhh. nasib baik gila najmi ada woi memang terima kasih gila lah weh  rasa terhutang budi pulak hahahaha okay bm itu by grup but markah dia individu lah so adalah masa nak bincang bincang isi. okay untuk speaking english pulak memang individu so nak tak nak kau kena tolong diri kau sendiri untuk bercakap selama lima minit. aku harap gila dia tanya aku pasal hobby , tolong lah jangan cara cara ke benefit ke ape. apa? 5 minit tu sekejap? bak ang kau akan rasa lima minit tu macam lima jam tau? kalau kaurang macam aku lah. tapi kalau kaurang macam norman ke faeez ke ridha ke syafi ke ana ke irbah or semua terror terror english tu memang kau akan rasa macam dua minit jelah. hebat tak hiperbola aku? hebat kan? well anak cikgu tuminah kan? kah kah kah okaayy so aku mengaharap gila doa kalian semua permudahkan segala urusan, Amiin.

okay stop for next week. okay the second week aku akan hadapi the trial one 25082014 so memang kene berpulun dari sekarang lah kalau nak berjaya lah kan? kalau anggap 'alah trial je pun' hah pi lah sana tidur basahkan bantal dengan peta peta dunia kau tuh. act subjek yang aku takut gila ialah KHB dan PAI. KHB susah lah weh kena hafal tiga buku aku rasa. tiga buku ye bukan tiga tahun. yelah buku form 1 , form 2 , form 3 kann :PP hahaha ha ha hambar -.- ' alah buat banyak latihan ' ' senang gila lah weh khb'  wateva lah korang kena tengok soalannya dulu ye baru kata susah ke senangg. PMR and PT3 cant be same okaay ingat sampai tidur. okay tapi Pak Arab ajar kita apa?



okaayy besok pagi aku dah kena pergi Asrama Yayasan Selangor ada seminar. so harap harap aku dapat lah ye apa yang cikgu cikgu kat situ cuba sampaikan. so terbanglah sudah angan angan aku nak beraya nak tengok make each shudder nak khatam semua running man yang aku terlepas nak haabiskan masa gila nak cari bahan semua. takpe Allah pun dah kata 'manusia hanya mampu merancang tapi AKU ( Allah ) yang menentukan' ;)))))) sooooo prayyy for uss









3 naim :))))

hah lupa nak kata lepas pt3 ada PUTRAJAYA TAEKWONDO CHALLEGES
 soo gud luck AMAAL :)))))

KITA BERTEMU KEMBALI 
AKAN KAMI RAMPAS SEGALA MEDAL YANG ADA
HAHAHAHAHAHAH XD



Byee nak buka dah okaay byebye !

Eid

Assalamualaikum.






hmm rasa rasa tak terlambat lagii kot nak ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI *sabar jap orang datang rumah buat kan air dulu *  okaayy done , okaay hmm macam aku cakap tadii aku nak minta maaf sangat sangat dari hujung tudung sampai hujung stokin  hmm kalau ada terlanjur perilaku terlancang bicara tersentap di hatii hmm apa lagiii pokokmya semuaa lah , again minta maaf kepada sesiapa yang mengenali aku ataupun tidak yee *ayat macam nak kena puk satu* hmm aku tahu banyak gila salah yang aku buat nak list down alamatnya habislah semua pokok pokok kat alam bumi nii terpaksa bagi aku kertas untuk list down semuanyaa. hmm kalau nak diikutkan dengan kawan kawan dekat kelas dekat bilik prep dekat tandas dekat dm dekat sch dengan budak dorm lagii haaaaa dengan DAWNS ampun lahaii banyak gila weh, kau bayangakan waktu salam jamaie asrama boleh pulak aku emo tak kene tempat nak leleh sana sini padahal orang tak jaga kan tempat jepun itupun sebenarnya jagakan cuma aku je yang tak nampak. hahahahahahaha selekeh kan aku? pastu rengek rengek g dekat geng wawa pastu cerita semua benda baru tenang sikit je ye sikit. tu pun masa tengah salam salam aku leleh lagi duduk dalam bilik telekong hahahahahahahaha nyakai en? okaay minta maaf lah ye banyak banyak.

johor here we come

 okaay lagi apa ye aku nak ucapkan kat sini em em okaay tahun ni wa raya dekat johor ye dengan Cik Nah's familyyyy. tapi tahun ni tak meriah sangat sebab macam macam ujian dugaan menimpa keluarga besar kitorang. so faham faham lah ye. tapi semua kuat aku memang tabik spring lah derr hahahahaha, hmm tahun ni takde gambar satu big family, takde gambar dengan sepupu wa takde gambar dengan sedara mara semua. gambar family je belambak hehehe xD hmm lastlyyyy jemput jemput lah datang ke rumahh yeee kalau dah lalu lalu banting ke klang ke shah alam ke ahh pokoknyaaa selangor lah jemput jemput lah yee pintu rumah terbuka luas sampai ke england sana. okayy nanti call je i tunjuk kan direction nya ya? hahahahaha *ape dah gelak je lebih* hehehehe


 otw katekoo #kakiselfie


 day-2. makcik makcik gojes kauu.



#selfie again. day-2 





My Loves. Thanks for being the marvelous ibu and the greatest ayah for me. thanks for all the things that u bought for me you did for me the money the food especiallyyy my ' harta pusaka ' such as purse smartphone blouse dress itu baju kurung shawl pashmina bawal hijab or simply itu tudung kah kah kah thanks for everythingg and i ask forgiveness from at the ends of hijab untill at the ends of the socks. and one more things thanks for give birth the cutests girl in the world mum and dad :)))))))

*nak oral test katekoo english masih terabur*





ABDUL GAFAR'S FAMILYYYY.
yeah wa tahu wa gemuk :(

okaayyy kalau nak tahu day 3 gambar tarak sebab apa? dalam kereta yang hidup segan mati tak mahu wehh boleh pulak berhenti tengah tengah jalan mujur bengkel kereta depan tujee cuma memang haru lah berhenti depan jalan rraya besar tuu. dengan semua tetiba badmood gambar pun touching ah taknak kasi gambar elok, haii dugaan dugaan, okaayy i think tujee kott okay and wa akhiri dengan tiga rangakp pantun

Has been a year,
it comes again,
Selamat Hari Raya,
Maaf Zahir Batin.

Mountain Daik's branches got three,
Pandan Island is far in the middle, 
with friends , relatives and family,
Hari Raya is time to mingle.

Push wood pull wood,
Keranji fruit inside the boat,
Hari raya got lots of food,
but don't eat too much like a goat.


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN  :))))))))



okaay selamat hari raya abang iejat dan kak min :)))
sebenanrnya jeless wehhhh sepadan gila nak mati kawin jemput yee ;))))
abang iejat: http://eijatabdullah.blogspot.com/



Exam

Assalamualaikum.


Exam? Hmm evenn aku dah habis dah exam untuk PPT baru baru nii aku just nak cakap jugak. Because kita ada banyak exam lagii exam kat dunia exam kat kelas exam kat akhirat pun adaa. Hmmm okaay. Aku just nak sentuh exam yang kat sch lah kan. Okaay biasanya kalau cakap pasal EXAM orang akan terbayang meja jarak jarak struggle study hard stay up sampai pukul 5 tak tidur buku dekat tangan 24 /7 and alls kan? Okaayy act exam ni t kejam pun sampai nak suruh kita separuh mati belajar kan? Act exam means ujian untuk kita after kita dah belajar selama nii. Apa yang kita periksa apa yang kita dah belajarsebelum ni kan? So what the problems? Kalau kita faham apa yang kita belajar selama ni konfem konfem lah kita boleh jawaab kan? So lepas nii kalau tak faham tanya cikgu jangan nak dok pendam pendam dalam hatii nanti masa nak exam gelabah cari budak kelas first suruh ajar apa budak kelas first tu tak periksa ke kalau kerjanya nk ajar korang je? Okaay aku bukan nak kata aku kelas first or aku mangsa yang asyik disuruh ajar je bila exam tak. Bukan okaay? Hmm sebabnya korang cuba fikir balik nampak tak waktu exam je setiap hari duduk perpustakan buku dekat tangan bilik prep senyap ( aku kan asrama ) hmm lagi apa? Waktu exam je lah stay up qiamullail solat sunat hajat taubat semua. Okaay aaku bukan nak perlekehkan ke apa tapii nampak tak usaha korang semua tu just setakat exam je? Bukan sebab untuk life korang dan bukan kerana Allah. So kalau macam nii korang just dapat kejayaan kat dunia tapii disisi Allah you are nothing kalau niat lillahita'ala tu takde. 


 Okaay kalau kaurang perasan kan ada certain tu yang tak hirau pun pasal exam dia tak fikir nanti result dia macam mana dia tak fikir life dia tak fikir masa depan dia hmm ntah lah tak tahu nak kata macam mana. Nanti masa exam mulalah mencapub dekat libary konon nak study puihh lah sekali buat bising je. Tak study pun -.- ada pulak yg dah malas gila nak study yelah dah dok ber otp dgn boiprengg sampai ke pagii then jadi toyol masa exam hmm dia fikir berkatt O.o Hmm aku paling tak suka situation macam niii kalau ada orang nak tanya pasal pelajaran semua nii lah tapi dalam diri dia tu act takde perasaan pun nak belajar. Nanti mulalah nak ajak aku sembang ahh ajak aku gossip sana sini pastu tanya soalan yang tak masuk akal gila paham tak aku menyampah? Aku rasa soalan tu adik aku yang 5 tahun pun tak tanya wehh -.- aku nii pun nak jaga hati kawan lah katekoo aku pun layan lahh terangkan balik A to Z pastu dia tanya balik soalan dia tuu haiihh karang aku ketuk nantii sabar gila weh. Aku tak paham lah aku tahu lah dia nak tanya aku something tu sebab tak faham tapi kenapa nak tanya sejam sebelum exam? Kenapa tak tanya seminggu sebelum exam? Haiihh sabar wehh sabar. Hmm okaay lah kan sekurang kurangnya dia ada usaha. Nak tanya orag yang tahu daripada orang yang takde life. Yang tak fikir masa depan yang tak endah pasal kejayaan langsung. Aku pelik wehh. Hmm ayah aku kata " Yana jangan tiru perangai dorang, nak kawan boleh tapii jangan rapat. Faham. " baiklah ayahku the supa hero ;)))))


 Hmmm okaayy lagii satu aku nak ingatkan yang semua benda berlaku atas izin Allah. Kalau Allah tak izinkan benda tu berlaku tak berlaku lah benda tu. Contoh ehh kita dah usaha dah struggle gila gila dah stay up sampai 2 - 3 pagii qiamullail beribadah buku dekat tangan 24 jam tapii kalau Allah tak izinkan korang takkan dapat A takkan dapat result gempak. Percayalah. Aku pernah rasa wehh. Rasa sedih gila bila dapat result tuu. Aku rasa down sebab tak pernah dapat result teruk macam tu. Aku dah start lah merepek salahkan takdir pehal aku tak dapat B sedangkan aku dah usaha semua aku nagis macam orang gilaa rasa result aku hancusss weh sebab markah tu je. Then aku cerita lah dekat kawan aku. Aku luahkan semua Alhamdulillah aku masih ada kawan dan sahabat, dorang bagi sokongan semua. Barulah aku terfikir pasal semua yg berlaku ni atas izin Allah. Baru aku rasa tenang and feel better cuma siapa tak sedih kan. Haaa lagii satu ALLAH TAK TENGOK PADA KEJAYAAN SESEORANG TAPI ALLAH TENGOK PADA USAHANYA. so kita kena bersangka baik dengan Allah kalau lah ditakdirkan aku dapat A automatic terbit rasa riak takbur bangga dalam diri kan? So Allah nak elakkan daripada aku rasa riak takbur semua dan aku akan lagi memohon dan mendekatkan diri kepada Allah kan? Hmm semua yang Allah turunkan ada hikmahnyaaa okaay. Sooo kita kena usaha dan selebihnya kita tawakkal kepada Allah jadii good luck kepada semua calon calon UPSR PT3 SMA SPM STPM STAM semua ok? Marii lah menaikkan nama diri sekolah agama bangsa dan negara :)))))))))

NAHNULINOUS

Assalamualaikum



 hye uollshhhhh long time no see :ppp dah berapa bulan tah aku tak update oh yeahhh malass wehh tapi entah kenapa ada satu power yang boleh menggerakkan tangan aku untuk menaip di atas keyboard inii. boooo lah yana okayy act aku saja ja nak throwback. well yana kann suka mengenang masa silam sambil berangan dan memikirkan apa akan jadi pada masa depan xD

Hmm aku nak campak belkang masa itu harii kitorang pergii cameron tuu. kitorang pergii berapa hari bulan tah tapii seharii je atas alasan alasan yang tidak munasabah. munasabah -.- so agak kurang best jugak lahh kan but banyak weh moment kat sana :))))) hmm masa kitorang masuk bas tu kitorang masuk agak lambat sebab ada hal apa tah kat asrama tu and kitorang masuk masuk je whatt duduk depan lelaki dan semua dah penuhkan depan dan nak tak nak dudk jelah bahagian tengah dan tepat sekali depan lelaki -.- dan kitorang terpisahhhh :((((( wawa aina mardhiah qelly semua dekat depan kitorang kat sini teah aku aisyah widad nak sembang pun susah haisehhmen.

we are awesome rigt? oh yeahhhh xD

masa nak naik dekat atass tuu pehh pehh apak seram sebab pkck driver nyee bukan main lajuu die bawak apa die fikir die bawak kereta yang ringan gila macam kereta lumba f1 ? pakcik bawak bas lahh bawak ramaii orang ramai nyawa tahu tak? tahulah kitorang rramai tidur jangan lah tunjuk belangg haishh memang aku protes gilaa lah yelah tengok sebelah gaung kott memang istighfar je wehhh time tuu ahahahahah xD

okaay akhirnyaa selamat sampaii dah dekat cameron tuu hahahah cerita gempak je en aku? haaa lupa masa kitorang gerak tu dalam pukul 11 centuu ah. dalam 7 jam jugak duduk dalam bass tuu ohh yeah dalam bas pakcik tu pasang cerita frozen hmm kira baik jugak lah kan? okay dah subuh kitorang singgah lah dekat masjid dekat situ but aku rasa itu surau ntah not sure act okaay memang sejuk gilosssssss kitorang semua tak mandiiii weh sapa sanggup? dengan ramaii gila kat tandass dengan suhu dah macam apa memang berus gigi cuci muka jelah mampuuuu tapi itu pun aku paksa dirii tau kalau tak memang haremmm ahahahahahha 


masa pagii tu iyolahh kan ramai orang so kami pun pergi ke petronass yaa
dan inilah pemandangan yang terindah masa di belakjang
petronass tuu -.-


Nampak tak muka macam tak mandiii tuu?
ahahahhahahah xD
( act DAWNS tak cukupp :((( aku aisyah 
dengan widad je ana dgn nuha tak dapat ikut )






hmm lepastu kitorang pergi lah sarapannn yaaa makanan nyaa memang superb ahh aku cakap ! Sedap + mahall gilossss memang basic ah kann hmm dah biasa dahh buat buat mampuu jelah yeee. dan tahulah kami sembang kencang gilosssss sampai pkck mkck semua pandangg haishh tahulah kami nii cantik cunss comell hot letops meletopss kebabom tapii tak perlu lah ye segan kamii ni haa hahahah mintak satu penampaq xD 






after that mardiii here we come ! kat situu memang banyak gilosss bunga bunga yang cantik cantik sangatt dan aku rasa kalau mak aku pergi mardi tuu 4 jam pun tak cukup nak menelaah bunga bunga tuu aku bukan lah cinta bunga sangatt kan tapii dah kalau cantik siapa tak suka kan?? ohh yeahhhhh 



 budak budak sch mana tah kitorang hambik jeee ahahahaha 
nampaknya kitorang lagii mengancam kottt ahahahhaha *jk

hmm lepas tu pergii itu lavender punyaaa tempatt yah bungaa jugakk ahahahahhahahah act lawatan nii under kelab KHB tauu kah kah kah xD kat lavender memang byk pasangan couple jelah datangg tapii aku usha yang dah halal jee ahahahaha memang sweet weh kitorang niii gigitt jarii jelahhh yee time jalan tuu dalam kepala nii dah berangan " bila besar nanti kan kalau dah kawin .......... " ahahahahaha nyakaiiii gilaaa xD 


nampak dok lavander tuu :pp ahahahaha

lepastu mana mana tah kitorang pergii beli strawberry ' shopping ' dekat pasar pagii dekat situu and guess what aku habis  RM 50 je wehhhhh? aku tak paham pahal aku jimat sangattt bila dah balik baru aku menyesall gilossssssssss :"((((( hmm tapii memang dalam bas kitorang yang perempuan tak tahu nak peramah macam mana dengn budak budak belakang sebab yeahh perempuan kan dalam social network okay jee cuma dalam bas agak awkward sebenarnyaaa.  dan ada budak budak belkang yang kata " bosan siaaaa lawatan dengan budak perempuan " " tak bergaul langsungg doo " aku yang dengar panasss weh sumpah panass tapii tahan jelahhh. just aku rasa moment paling tak lupa masa dalam tu time dorang nyanyii macam macam laguuu wehh aku nak gelak tahap gila gilaa ahahahaha dorang sporting je act tapii bila dah datang mood gangster dia perghhhhh memang ahhh. haaa aku tak rasa segan sangat sebab crush wa takda dalam tuu kalau ada memang malu malu kucing lahh kann puihh lah yana piiiirahhh haisehh menn ahahahhahahhah sengal en? lantak piii lah ahaha xD 




jambatan gantung~~~
gila tecer ruby jerit ketakutan wehhhh kat sinii xD 

OKAAY bye uolshhhh have a great day Assalamualaikum :))))))

GREAT FRIENDS ARE
  HARD TO FINDDIFFICULT TO LEAVEIMPPOSIBLE TO FORGET :'))))))


Muslimah



Assalamualaikum



Harini nak share apa yang
 dah aku baca kat facebooik tadi dari Little Khaleefah :))
Bila aku baca aku rasa sentap, adakah aku terlalu baik?
sampaikan tak perlu perubahan diri?
Astaghfirullaha'azim
Marilah kita bermuhasabah diri pada
hari jumaat yang mulia inii.
InsyaAllah :))))








Muslimah itu , 
terkadang gelak kuat tak henti , 
terkadang juga minum berdiri , 
terkadang sebelum tidur trlupa baca doa & ayat kursi , 
terkadang pakai stoking dimulai kaki kiri , 
terkadang aci redah sarung kasut org lain tanpa disedari .

Muslimah itu , 
terkadang gembira sampai trlompat terkinja smbil trsenyum tayang gigi , 
terkadang menitis air matanya laju tak terperi , 
terkadang rasa lemah smpai tak mampu nk bangun2 lagi , 
terkadang rasa marah menguasai diri , 
sampai rasa nk lempang org tu laju2 without mercy .

Muslimah itu , 
adalah manusia biasa , 
yg tak lari dari segala perasaan sebagai manusia , 
yg tak lari dari segala mcm ujian dan pancaroba , 
yg tak lari dari perasaan lemah dan tak bermaya , 
yg tak lari dari buat khilaf dan dosa .

Kerana apa ? 
Kerana dia juga manusia biasa . Apa2 pun , yg pastinya , muslimah itu sentiasa bangkit bila trjatuh , sentiasa cuba gembirakan hati org lain walau hatinya sendiri remuk , sentiasa cuba nk improve diri , 
dari semasa ke semasa tnpa henti , walau terkadang dia trsungkur , itu bkn kerana dia lemah , 
tapi itu kerana dia cuba ambil masa utk bangkit semula , 
jadi kuat dari sebelumnya , 
kerana dia berusaha utk mnjadi bidadari dunia , dan juga di akhirat sana ,

insyaAllah :')