Eid

Assalamualaikum.






hmm rasa rasa tak terlambat lagii kot nak ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI *sabar jap orang datang rumah buat kan air dulu *  okaayy done , okaay hmm macam aku cakap tadii aku nak minta maaf sangat sangat dari hujung tudung sampai hujung stokin  hmm kalau ada terlanjur perilaku terlancang bicara tersentap di hatii hmm apa lagiii pokokmya semuaa lah , again minta maaf kepada sesiapa yang mengenali aku ataupun tidak yee *ayat macam nak kena puk satu* hmm aku tahu banyak gila salah yang aku buat nak list down alamatnya habislah semua pokok pokok kat alam bumi nii terpaksa bagi aku kertas untuk list down semuanyaa. hmm kalau nak diikutkan dengan kawan kawan dekat kelas dekat bilik prep dekat tandas dekat dm dekat sch dengan budak dorm lagii haaaaa dengan DAWNS ampun lahaii banyak gila weh, kau bayangakan waktu salam jamaie asrama boleh pulak aku emo tak kene tempat nak leleh sana sini padahal orang tak jaga kan tempat jepun itupun sebenarnya jagakan cuma aku je yang tak nampak. hahahahahahaha selekeh kan aku? pastu rengek rengek g dekat geng wawa pastu cerita semua benda baru tenang sikit je ye sikit. tu pun masa tengah salam salam aku leleh lagi duduk dalam bilik telekong hahahahahahahaha nyakai en? okaay minta maaf lah ye banyak banyak.

johor here we come

 okaay lagi apa ye aku nak ucapkan kat sini em em okaay tahun ni wa raya dekat johor ye dengan Cik Nah's familyyyy. tapi tahun ni tak meriah sangat sebab macam macam ujian dugaan menimpa keluarga besar kitorang. so faham faham lah ye. tapi semua kuat aku memang tabik spring lah derr hahahahaha, hmm tahun ni takde gambar satu big family, takde gambar dengan sepupu wa takde gambar dengan sedara mara semua. gambar family je belambak hehehe xD hmm lastlyyyy jemput jemput lah datang ke rumahh yeee kalau dah lalu lalu banting ke klang ke shah alam ke ahh pokoknyaaa selangor lah jemput jemput lah yee pintu rumah terbuka luas sampai ke england sana. okayy nanti call je i tunjuk kan direction nya ya? hahahahaha *ape dah gelak je lebih* hehehehe


 otw katekoo #kakiselfie


 day-2. makcik makcik gojes kauu.



#selfie again. day-2 





My Loves. Thanks for being the marvelous ibu and the greatest ayah for me. thanks for all the things that u bought for me you did for me the money the food especiallyyy my ' harta pusaka ' such as purse smartphone blouse dress itu baju kurung shawl pashmina bawal hijab or simply itu tudung kah kah kah thanks for everythingg and i ask forgiveness from at the ends of hijab untill at the ends of the socks. and one more things thanks for give birth the cutests girl in the world mum and dad :)))))))

*nak oral test katekoo english masih terabur*





ABDUL GAFAR'S FAMILYYYY.
yeah wa tahu wa gemuk :(

okaayyy kalau nak tahu day 3 gambar tarak sebab apa? dalam kereta yang hidup segan mati tak mahu wehh boleh pulak berhenti tengah tengah jalan mujur bengkel kereta depan tujee cuma memang haru lah berhenti depan jalan rraya besar tuu. dengan semua tetiba badmood gambar pun touching ah taknak kasi gambar elok, haii dugaan dugaan, okaayy i think tujee kott okay and wa akhiri dengan tiga rangakp pantun

Has been a year,
it comes again,
Selamat Hari Raya,
Maaf Zahir Batin.

Mountain Daik's branches got three,
Pandan Island is far in the middle, 
with friends , relatives and family,
Hari Raya is time to mingle.

Push wood pull wood,
Keranji fruit inside the boat,
Hari raya got lots of food,
but don't eat too much like a goat.


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN  :))))))))



okaay selamat hari raya abang iejat dan kak min :)))
sebenanrnya jeless wehhhh sepadan gila nak mati kawin jemput yee ;))))
abang iejat: http://eijatabdullah.blogspot.com/



Exam

Assalamualaikum.


Exam? Hmm evenn aku dah habis dah exam untuk PPT baru baru nii aku just nak cakap jugak. Because kita ada banyak exam lagii exam kat dunia exam kat kelas exam kat akhirat pun adaa. Hmmm okaay. Aku just nak sentuh exam yang kat sch lah kan. Okaay biasanya kalau cakap pasal EXAM orang akan terbayang meja jarak jarak struggle study hard stay up sampai pukul 5 tak tidur buku dekat tangan 24 /7 and alls kan? Okaayy act exam ni t kejam pun sampai nak suruh kita separuh mati belajar kan? Act exam means ujian untuk kita after kita dah belajar selama nii. Apa yang kita periksa apa yang kita dah belajarsebelum ni kan? So what the problems? Kalau kita faham apa yang kita belajar selama ni konfem konfem lah kita boleh jawaab kan? So lepas nii kalau tak faham tanya cikgu jangan nak dok pendam pendam dalam hatii nanti masa nak exam gelabah cari budak kelas first suruh ajar apa budak kelas first tu tak periksa ke kalau kerjanya nk ajar korang je? Okaay aku bukan nak kata aku kelas first or aku mangsa yang asyik disuruh ajar je bila exam tak. Bukan okaay? Hmm sebabnya korang cuba fikir balik nampak tak waktu exam je setiap hari duduk perpustakan buku dekat tangan bilik prep senyap ( aku kan asrama ) hmm lagi apa? Waktu exam je lah stay up qiamullail solat sunat hajat taubat semua. Okaay aaku bukan nak perlekehkan ke apa tapii nampak tak usaha korang semua tu just setakat exam je? Bukan sebab untuk life korang dan bukan kerana Allah. So kalau macam nii korang just dapat kejayaan kat dunia tapii disisi Allah you are nothing kalau niat lillahita'ala tu takde. 


 Okaay kalau kaurang perasan kan ada certain tu yang tak hirau pun pasal exam dia tak fikir nanti result dia macam mana dia tak fikir life dia tak fikir masa depan dia hmm ntah lah tak tahu nak kata macam mana. Nanti masa exam mulalah mencapub dekat libary konon nak study puihh lah sekali buat bising je. Tak study pun -.- ada pulak yg dah malas gila nak study yelah dah dok ber otp dgn boiprengg sampai ke pagii then jadi toyol masa exam hmm dia fikir berkatt O.o Hmm aku paling tak suka situation macam niii kalau ada orang nak tanya pasal pelajaran semua nii lah tapi dalam diri dia tu act takde perasaan pun nak belajar. Nanti mulalah nak ajak aku sembang ahh ajak aku gossip sana sini pastu tanya soalan yang tak masuk akal gila paham tak aku menyampah? Aku rasa soalan tu adik aku yang 5 tahun pun tak tanya wehh -.- aku nii pun nak jaga hati kawan lah katekoo aku pun layan lahh terangkan balik A to Z pastu dia tanya balik soalan dia tuu haiihh karang aku ketuk nantii sabar gila weh. Aku tak paham lah aku tahu lah dia nak tanya aku something tu sebab tak faham tapi kenapa nak tanya sejam sebelum exam? Kenapa tak tanya seminggu sebelum exam? Haiihh sabar wehh sabar. Hmm okaay lah kan sekurang kurangnya dia ada usaha. Nak tanya orag yang tahu daripada orang yang takde life. Yang tak fikir masa depan yang tak endah pasal kejayaan langsung. Aku pelik wehh. Hmm ayah aku kata " Yana jangan tiru perangai dorang, nak kawan boleh tapii jangan rapat. Faham. " baiklah ayahku the supa hero ;)))))


 Hmmm okaayy lagii satu aku nak ingatkan yang semua benda berlaku atas izin Allah. Kalau Allah tak izinkan benda tu berlaku tak berlaku lah benda tu. Contoh ehh kita dah usaha dah struggle gila gila dah stay up sampai 2 - 3 pagii qiamullail beribadah buku dekat tangan 24 jam tapii kalau Allah tak izinkan korang takkan dapat A takkan dapat result gempak. Percayalah. Aku pernah rasa wehh. Rasa sedih gila bila dapat result tuu. Aku rasa down sebab tak pernah dapat result teruk macam tu. Aku dah start lah merepek salahkan takdir pehal aku tak dapat B sedangkan aku dah usaha semua aku nagis macam orang gilaa rasa result aku hancusss weh sebab markah tu je. Then aku cerita lah dekat kawan aku. Aku luahkan semua Alhamdulillah aku masih ada kawan dan sahabat, dorang bagi sokongan semua. Barulah aku terfikir pasal semua yg berlaku ni atas izin Allah. Baru aku rasa tenang and feel better cuma siapa tak sedih kan. Haaa lagii satu ALLAH TAK TENGOK PADA KEJAYAAN SESEORANG TAPI ALLAH TENGOK PADA USAHANYA. so kita kena bersangka baik dengan Allah kalau lah ditakdirkan aku dapat A automatic terbit rasa riak takbur bangga dalam diri kan? So Allah nak elakkan daripada aku rasa riak takbur semua dan aku akan lagi memohon dan mendekatkan diri kepada Allah kan? Hmm semua yang Allah turunkan ada hikmahnyaaa okaay. Sooo kita kena usaha dan selebihnya kita tawakkal kepada Allah jadii good luck kepada semua calon calon UPSR PT3 SMA SPM STPM STAM semua ok? Marii lah menaikkan nama diri sekolah agama bangsa dan negara :)))))))))