Assalamualaikum.
Before apa apa nak kongsi gak bahagia bila jumpa kesayangan macam mana.
Okay semua kalau nak diikutkan dah seminggu dah berlalu keputusan pt3. hm bila result keluar semua down aku dah nak down ke mana bila dah sampai sekolah tu sebab aku tahu awal kot tahu dalam kete lak depan ibu dumak memang ah dah jatuh jatuh tergolek kau tahu jantung aku cam nak terkeluar dah bila sampai sekolah kawan kawan aku semua dak dok kerumun cikgu tengok result aku duhai dunia.
hm aku nya tak straight tak best mana cuma em cuma boleh lah kalau nak kira pakai jari em okaylah sesuai lah dengan apa yang aku usahakan rasa nyesal gak lah asal tak belajar betul betul asal tak usaha sungguh sungguh en takpe banyak lagi exam lepas ni SMA ada SPM tu haa penting jangan dok stressss sangat nanti kang sakit tak pepasal je.
Hm okay, cuma nak kata je
Even kita usaha mana pun tapi berkat takde rezeki takde izin Allah takde takguna gak
hm sebab ada tau dia dah usaha gila stay up pagi petang siang malam bangun qiamullail setiap malam seminggu tujuh hari jaga hati kawan mak ayah orang sekeliling tapi tetap jugak takdapat straight A tetap jugak ada gred gred yang tak menyenangkan. Ingat walau apapun dia ikut rezeki masing masing. Dan ingat apa yang berlaku ofc ada benda disebaliknya. Fikir mana tahu kita dapat straight A kita akan jadi manusia paling berlagak dalam dunia mana tahu bila kita dapat straight A kita dapat kelas sains tapi kita takdapat nak bawak sampai hujung f4 result pat kita terjejas bila nak tukar aliran dah terlambat dah dan kita kena teruskan dengan subjek yang kita takleh nak bawak tu. Cuba fikir okay dan jita nak ingatkan kalau kita sentiasa bersangka baik dalam dunia ni insyaAllah setiap masa kita akan bahagia.
Susah nak sangka baik? haa meh sini kita tolong ajarkan insyaAllah berkesan. okay bila orang buat jahat kat kita cuba kita cari 1001 sebab kenapa dia buat macam tu kalau 1001 satu sebab pun tak cukup korang carilah infinite pun takpe *actually infinity tau hahahahah* asalkan korang puas hati kenapa dia buat macam tu kat korang. Tak mungkin takde sebab well as i says even human pun what action that them take ofc with the reason. hmm dengan cara ni ofc kita dapat amalkan sangka baik tu dalam diri kita. InsyaAllah ye.
Okay so kepada yang result tak berapa nak okay tu take this as your challenge to fight on your next exam okay yang result elok elok belaka sampai masuk tv tu share lah sikit dengan kitorang ni haaa acane tu nak berjaya. but for me asal niat tu betul leh je berjaya. Kalau nak tahu dalam dunia ni semua leh berjaya dengan dua pilihan. Dan pilihan tu hanya boleh dipilih oleh diri kita je. Pilihannya jadi rajin ke jadi malas. Pilihlah dan hasilnya apa yang anda pilih tu okay so be tough
Em nah share gambar ciked after result
jumpa terus peluk gelak macam orang yang duduk bilik sakit mental setahun
Muka gembira selepas kecewa dengan result masing masing.
Wallahua'alam, Assalamualaikum.



No comments:
Post a Comment