Assalamualaikum.
"If you wait a happy moments,
Then you will wait forever. Why not you wake up and grab it girls"
hahaha okay sekian lama aku tak mngupdate entry di blog ini. bukan takde masa, malas je kahkahkah
okay after results pt3 i got tawaran from sbp from sch smap bentong ( superb ) okay bentong ye anak anak pahang. pada mulanya aku fikir macam taknak dan nak tu ada lah sikit. tapi lama lama aku nak ke taknak ke aku kena pergi jugak cause my parents are truthly wants me to be sbp-ianssssss erghh.
okay then melangkahlah aku ke superb tu. hm kalau nak tahu sch aku ni dekat lah jugak dgn kilang saweeet dan bau saweet tu dah sebati dah. so takpeliklah kalau aku cakap aku dah rasa bau saweet tu macam bau perfume dak dak laki kelas aku je.
-----------DI SUPERB ------------
Srs aku cakap, menyesal. perkataan yang aku ulangi banyak kali sepanjang aku berada kat sini. menyesal. srs weh menyesal gila kenapa aku terima sini. banyak benda hm salah satunya semua benda pelik kat sini, tak macam sch lama aku. dan aku masuk as form 4 baru en dan form 4 baru yg lain semua rasa macam aku rasa. dan ada je form 4 lama yang rasa macam tu.
Lama lah jugak aku hidup dalam penyesalan kat superb ni around 6 months gak kot. sampai lah aku jumpa satu ayat ni (( eh jumpa lama dahh, terkesan tu baru je ))
" when you cannot get what you want, then try appreciate what you have. then you will feel better "
andddddd absolutely trueeeee !!!
(( Coaching of Coordinator, di SUPERB
with SEHEBAT ))
ive got my hapinessssss now. takdelah bahagia mana cuma leh lah hidup dari dulu. kat sini srs aku nak menyesal pun takguna sebab aku memang takleh pindah mana mana dah. dan aku akan gantikan perkataan menyesal tu dgn pengajaran. yesss lesson !
katsini aku belajar banyak benda. sangat banyak. tentang kawan. tanggungjawab. amanah. pelajaran. berdikari. ukhuwah apa semua dan paling penting erti kesabaran. tak kata kat samtsh aku takbelajar, cuma kat sini banyak lagi benda yang samtsh belum ada yang aku belajar. contoh kat sini banyak student yg handle program sendiri. kalau kat samtsh dulu ada cikgu tolong from the first prog untill the end prog.
Aku ada satu kawan ni kat superb. perangai dia truthly macam aku sebijik. eh tak dia lagi mengada manja or aku je yg tak sedar yg aku pun macam tu? hm tah. tapi yes aku dipertemukan dgn dia because we are dormates. so aku nak taknak aku kena bersabar dan terima apa je karenah dia sebab aku fikir camnilah kawan kawan aku sabar dgn karenah aku especially dawns and aisyah sanip. srs ✌
Ma bae :*
pernah satu tu aku emo gila aku ter tengking dia disebabkan perangai ngada dia. hm aku rasa menyesal lah jugak sebab aku takleh nak control emo aku ni. so hubungan kami renggang. dalam dorm takbertegur kat kelas aku sebelah dia, juga dia taktegur aku, kalau aku tegur pun sometimes dia buat donno and aku macam erghhhh whats lifeeeee sebab aku takleh lah diam je. stghesss tahu. so sejak tu aku cuba bersabar dan tidak emo serta mengawal kemarahan aku. because semua benda leh setlle cara elok takyah marah marah. setiap kali dia buat perangai comei dia setiap kali tu aku akan teringat aisyah. before pindah banyak aisyah ajar aku. banyak sangat dan aku takkan lupa. srs hahahahahahahahahhaha
betullah percaturan Allah tu tepat. siapa kita nak judge Dia. apapun keputusan kita buat jangan pernah menyesal, sebab Allah yang tentukan segalanya. be positife with Allah then you will happy untill the end of ur lifee, Allahu.
(( aku buat entry ni bukan sebab aku benci dormates aku ke ape, tak. aku sayang dia apa, sayang tau sebab tu aku tahan sampai sekarang, kalau tak aku ignore je hikhik cuma aku nak kata what you give you getback. Macam kes aku, aku rasa dulu aisyah and the rest dawns stress kot layan oeranggai aku yang tak semenggah ni, tak mactured langsung. dan akhirnya aku jugak kena hadap benda sama kahkah padan muka. Dan yang kedua, Allah dah tulis lawa lawa cantik cantik dah jalan hidup kita. jangan persiakan, hiduplah dengan mencari keredhaan dan keberkatan Allah juga manusiaaa :D ))
Sungai pahang wehh :))
oh yaaaa jangan lupa ya, pray for me for diagnostic sbp, 2 weeks moree 🎈🎈

No comments:
Post a Comment